loading...
Telekom.ro
startoshop.ro

10 lucruri despre media și industria de conținut. Cele mai importante transformări din ultimii ani




Ce înseamnă media azi și care este impactul Internetului în sursele de informare, precum și în domenii ca vânzări de carte sau muzică, dar și cum evoluează presa scrisă în raport cu online-ul, într-un studiu efectuat de Comisia Europeană, scrie dailybusiness.ro.

1.Digitalizarea a crescut vânzările de carte. Nivelul de cumpărare al cărților electronice aproape ca s-a dublat în fiecare an în perioada 2006-2010. Cu toate acestea, ele au o cotă de doar 3% din vânzările de carte de la nivel mondial. 

Estimările arată că veniturile din comerțul de cărți electornice vor crește în perioada 2008-2014, de la o cota ce încă nu ajunge la 1%, la 9% pe cele mai importante piețe din Europa, de la 1% la 17% în SUA și de la 2% la aproximativ 8% în Japonia. 

2.Internetul a devenit prima alegere, dupa TV, în ceea ce privește sursa de informare. Printul rămâne principala sursa de venit a majorității publisherilor, cu toate că publicitatea online a crescut cu circa 7% la nivel global în 2010. 

3. 70% din muzica vândută în SUA, Marea Britanie, Franța sau Germania - primele patru dintre cele mai mari piețe muzicale din întreaga lume - este cumpărată online. În ciuda acestui fapt, veniturile din surse digitale în cele patru țări au reprezentat doar 35% din vânzarile totale de muzică de la nivel global. 

4. Cifra achizițiilor de produse mass-media în format digital aproape că s-a triplat în anii 2006-2010, la nivel mondial și este în continuă creștere. 

5. Industria editorială europeană este cea mai mare din lume și cuprinde un total de 83.472 de companii. Cele mai mari sub-sectoare în ceea ce privește numărul de firme sunt editurile de carte (31 813 sau 38,1%) și de reviste (18 975 sau 22,7%). 

Publisherii ziarelor ocupă cel mai bic sub-sector, cu doar 9.006 firme în Uniunea Europeană (mai puțin de 11 procente din total). 

6. Declinul general al vânzărilor presei scrise nu a coincis cu dezvoltarea procesului de digitalizare. Acesta a început mult mai devreme și a fost cauzat în special de modificările modelelor de consum și al unei piețe mai competitive, cu marje de profit redus și preturi mai mici. 

7. În timp ce vânzările de publicitate au crescut în medie cu 37% în perioada 1997-2012 bugetele de publicitate din presa scrisă au scăzut cu 7,8 procente

Aceste date indică faptul că sectorul presei scrise suferă un declin structural serios în ceea ce privește veniturile din publicitate, pe când scăderile de venituri suferite de TV și online-ul se datorează mai degrabă diminuarii bugetelor din publicitate, diminuare cauzată de criză nu de o scădere a publicului. 

8. O altă schimbare majoră apărută în media și în industria de conținut, în ultimii ani, se referă la transferul de putere. Dacă până la un moment dat puterea era deținută de producătorii de conținut astăzi cei mai puternici sunt distribuitorii

Sectorul, in intregime – telecom, media si tehnologie, valoreaza circa 920 de miliarde de euro, inregistrand o crestere medie anuala de 8% intre 2006 si 2010. Cresterea din secotrul de continut a fost mai lenta, inregistrand o medie de 4,9% pe an. 

9. Europa își pierde poziția de lider în peisajul general al mass-media. Europenii aveau 5 companii media în top 15 în anul 1988, 4 în 1998 și doar 3 în 2008. 

10. Sectorul online va avea o rată de creștere de 13% până în 2015. Societatea va prefera 5 tipuri de ecrane: TV, PC, consola de jocuri, dispositiv mobil - smartphone sau tabletă. Mobilul a devenit un mijloc foarte utilizat de distributie de jocuri, filme, știri, muzică și este platforma cu cea mai rapidă creștere, care poate oferi acest gen de conținut, arată studiul citat.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

SexShop.ro